تلفن ضد انفجار در محیط هات تپ

تلفن ضد انفجار وسیله ای است که در محیط های کاری پرخطر مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیز یکی از وسایل حفاظت فردی در محیط پالایشگاه ها و مجتمع هایی است که استفاده از تلفن همراه در محیط آن ها ممکن است موجب ایجاد انفجار شود. در این مطلب دلیل استفاده از اتلفن ضد انفجار را در محیط عملیات هات تپ بررسی می کنیم.

تلفن ضد انفجار

تلفن ضد انفجار

منفجر شدن انواع برندهای گوشی های هوشمند بارها و بارها سر تیتر بسیار از اخبار بوده بوده است. انفجار گوشی موبایل به قدری مهیب و وحشتناک است که با هر بار منفجر شده گوشی های موبایل از هر برندی، سهام آن برند را به میزان زیادی دچار تزلزل خواهد شد. این انفجار می تواند آسیب های زیادی را متوجه سر و مغز فرد تماس گیرنده کند. 

انفجار گوشی موبایل عمدتاً در حین تماس تلفنی رخ خواهد داد. حتما با این مسئله ر به رو شده اید که در هنگام ورود به پمپ بنزین ها اخطارهایی را مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه به افراد گوشزد می کنند. محیط هایی که درون خود نفت یا گاز را به عنوان ماده ی غالب دارند، به طور صد در صد این مواد را در هوای محیط خود نیز می پراکنند. امواج الکترومغناطیسی موبایل در حین تماس تلفنی تشدید می شوند، این امواج در محیط هایی که اشباع از نفت یا گاز و یا مشتقات این مواد هستند به راحتی می توانند انفجار ایجاد کنند.

عملیات هات تپ در بسیاری از محیط ها از جمله محیط های پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی و هم چنین بروی خطوط لوله ی گاز و آب شرب شهری، انجام می شود. این عملیات به منظور انشعاب گیری و انتقال خطوط لوله و یا تعمیر و بهینه سازی آن ها انجام می شود.

در طول عملیات، کارکنان ملزم به برقرار ارتباط با یکدیگر هستند و برای اجرای عملیات نیاز است تا اطلاعات و دستورالعمل هایی را بین یکدیگر رد و بدل کنند. در محیط های پالایشگاهی و محیط هایی که در آن ها عوامل انفجاری به وفور یافت می شوند.

مقدار بسیار کم انرژی حتی به اندازه ی ۲/۰ میلی ژول می تواند در این اماکن موجب بروز آتش سوزی و انفجار شود.

بنابراین به منظور ارتباط گیری در محیط عملیات هات تپ و یا بسیاری از محیط های دیگر که خطر انفجار در آن ها وجود دارد، باید از تلفن هایی استفاده کرد که قابلیت انفجار نداشته باشد. استفاده از تلفن ضد انفجار در این مواقع برای ارتقای ایمنی افراد و عملیات لازم و ضروری است. 

تلفن ضد انفجار

تفلن ضد انفجار وسیله ی ارتباطی در محیط های پالایشگاهی و پتروشیمی در صنایع نفت و گاز می باشد. تلفن ضد انفجار در زیرمجموعه ی تجهیزات ضد انفجار قرار دارند. ساخت تلفن ضد انفجار به گونه ای است که آن را برای استفاده در شرایط خطرناک محیطی، سازگار کرده است.

این تلفن ها سیستم عامل های اندرویدی را پشتیبانی می کنند و شبکه ارتباطی قابل استفاده ی آن ها ۴G خواهد بود. برخی از این تلفن ها قادر خواهند بود تا موقعیت مکانی کارگر را نیز نمایش دهند.  

بدنه ی این تلفن ها از جنس پلی استر تقویت شده، فیبر و شیشه ی مقاوم به فشار و شوک می باشد.

استفاده از این تلفن ها موجب ارتقای ایمنی افراد در حین عملیات به خصوص در محیط های عملیاتی پالایشگاهی می شود. تیم اجرایی عملیات هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار همواره در جهت ایمنی فنی و انسانی عملیات اهتمام داشته است. استفاده از تلفن ضد انفجار یکی از الزامات تیم عملیاتی شرکت پیشگام صنعت ابزار می باشد.

شرکت های بسیاری وارد کننده ی بسیاری در ایران سعی در رفع نیاز مصرف کنندگان صنعتی خود نسبت به تلفن ضد انفجار هستند.    

تلفن ضد انفجار FHF یکی از پرمصرف برندهای وارداتی به ایران می باشد که توسط شرکت های مختلفی در بازار عرضه می شود. 


ارسال دیدگاه