هات تپ خطوط لوله و مخازن

عملیات هات تپ خطوط لوله و مخازن یا همان انجام انشعاب گرم از خطوط لوله از فرایند های پیمانکاری رایج در خطوط لوله و مخازن به حساب می اید. در انجام این فرایند بدون قطع کردن جریان سیال و توقف کار شرکت می توان روی خط لوله انشعاب جدید ایجاد کرد. در روش‌های سنتی واحد نفتی یا گازی برای ایجاد هات تپ خطوط لوله و مخازن نیروی کار به ناچار مجبور به قطع جریان سیال شده و پس از تخلیه لوله ‌ها از سیال، عملیات برش و ایجاد انشعاب جدید را به اتمام برساند. طبیعتاً انجام فرایند انشعاب گیری به این شکل نیروی انسانی و هدر رفتن زمان را به دنبال خواهد داشت و خسارات نامتعارفی را به مجموعه وارد می‌ سازد.

مزیت اصلی روش هات تپ خطوط لوله و مخازن، با در نظر گرفتن خطرات و حساسیت ‌هایی که به خود اختصاص داد است، در همین نکته است که انشعاب ‌گیری خطوط لوله در روش گرم بدون قطع جریان سیال صورت خواهد گرفت. از این رو بدون وقفه در جریان سیال درون خط می‌ توان کل فرایند انشعاب‌ گیری از لوله را به انجام رساند.

 

انجام عملیات هات تپ خطوط لوله و مخازن

انجام عملیات هات تپ گر چه به جهت انشعاب‌گیری از خطوط لوله انجام می‌ شود اما دارای گستره ‌ی کاربردی متنوع‌ تری است. بطور کلی دامنه کاربردی این فرایند را می ‌توان در موارد زیر شرخ داد :

۱- توسعه خطوط موجود و در اختیار: برای مواردی که یک مجتمع صنعتی سعی بر گسترش دامنه‌ ی فعالیت خود را به سایت ‌ها یا خطوط لوله جدید دارد، بهترین کار ایجاد انشعاب به روش هات تپ خطوط لوله و مخازن موجود به عنوان مجرای ورودی خط توسعه جدید می ‌باشد. طبیعتاً در این شرایط انجام عملیات هات تپ به جهت ایجاد انشعاب جدید بهترین گرینه خواهد بود. 

۲- تعمیر خطوط لوله: اگر بخشی از خطوط لوله دچار خرابی، فرسودگی، نشتی یا پوسیدگی، خوردگی و نظیر آن شده باشد و کارفرما به این نتیجه رسیده باشد که باید بدون قطع کردن جریان سیال خط فرایند تعمیراتی را به انجام برساند، بهترین کار انجام عملیات هات تپ به نیت ایجاد انشعاب ‌های جدید و نصب یک مسیر فرعی موقتی بر روی لوله است.

۳- نصب تجهیزات جدید روی خطوط لوله: در برخی موارد با توجه به الزامات جدید، نیاز به آن است که بخشی از لوله به تجهیزات جدید مرتبط با هات تپ از جمله ولو، ابزار های کنترلی، گیج فشار و … مجهز شود. در این شرایط نیز از طریق عملیات هات تپ خطوط لوله و مخازن بخشی از لوله که نصب تجهیزات بر روی آن انجام خواهد شد در دسترس قرار خواهد گرفت و فرایند نصب و انشعاب بدون نیاز به قطع جریان و مسدود کردن جریان سیال و در پی ان قطع روتد کار تداوم خواهد یافت.

هات تپ خطوط لوله و مخازن

شرکت پیشگام صنعت ابزار

از پیشرو ترین و پر بارده ترین واحد های خصوصی در زمینه انجام خدمات انشعاب گرم هات تپ خطوط لوله و مخازن آماده ی دریافت کامل جهت قبول سفارشات کار فرمایان و مجریان محترم در زمینه انجام عملیات هات تپ می باشد . این شرکت بر حسب تجربیات و اندوخته های ناشی از حدود ۱۸ سال تجربه این فرایند توانا در انجام هر گونه عملیات انشعاب‌ گیری خط روی خطوط لوله و تعییر مسیر در ان می باشد. تیم اجرایی شرکت پیشگام صنعت ابزار، بلافاصله پس از دریافت سفارش مطالعات لازم جهت بررسی جهت امکان انجام عملیات هات تپ را به انجام رسانده و پس از اتمام مطالعات و تدوین دستور العمل ها و روش‌ های انجام فرایند، خروجی کار را در قالب چک‌ لیست در اختیار کار فرما قرار خواهد داد تا مورد مطالعه و تأیید ایشان قرار گیرد.

سپس مراحل اجرایی اغاز خواهد شد این مراحل شامل تجهیز و گرد هم اوردن دستگاه ها، ساخت اتصالاتی نظیر اسپلیت تی یا سدل نیپل، نصب و جوشکاری های مرتبط با آن‌ ها روی خط و در نهایت انجام عملیات با در نظر داشتن ایمنی در انجام عملیات هات تپ، به ترتیب و در اسرع وقت انجام خواهد گرفت. کار فرما باید تمامی موارد مرتبط با ایمنی در کار را در نظر بگیرد و همه ی لوازم ایمنی را فراهم سازد چرا که سهل انگاری در این زمینه می تواند خسارات جانی و مالی شدیدی را برای مجموعه به دنبال داشته باشد.

هات تپ خطوط لوله و مخازن کاربرد های گوناگون و گسترده ای که در خطوط لوله دارد در انواع مجتمع ‌ها و واحد های صنعتی قابلیت کاربردی دارد. از جمله واحد های صنعتی که می ‌توانند از این خدمات بهره برند را می ‌توان به شرح زیر لیست کرد:

  • پالایشگاه‌ها
  • مجتمع‌های پتروشیمی
  • شرکت‌های خطوط انتقال گاز
  • شرکت‌های خطوط انتقال آب و فاضلاب
  • مجتمع‌های فولاد و ذوب آهن
  • بیمارستان‌ها
  • نیروگاه‌های سیکل ترکیبی
  • تمامی واحدهای صنعتی و خدماتی که در صددند خطوط لوله موجود را توسعه دهند.

عملیات هات تپ روی انواع خطوط لوله حاوی انواع سیالات و بر روس تمام مخازن به ابعاد و اشکال مختلف امکان پذیر است. گرچه انجام اتصالات هات تپ بر روی مخازن دارای اصول متفاوت و روندی خاص و مهم می باشد که به مراتب سخت تر از ایجاد اتصال بروی لوله است.

همانطور که پیش تر گفته شد بسته به مشخصات فنی لوله نظیر جنس لوله و ضخامت آن، و نوع سیال و دما و فشار آن شرایط و فرمول های انجام کار متنوع می ‌باشد اما بطور کلی انجام عملیات هات تپ روی خطوط لوله حاوی سیالات زیر امکان پذیر است:

  • نفت و فرآورده‌های آن
  • گاز و فراورده‌های آن
  • آب
  • فاضلاب
  • بخار

هات تپ

شرکت پیشگام صنعت ابزار بسته به این قسم مشخصات، طراحی‌ های لازم را انجام داده، فرایند ساخت اتصال را بر عهده گرفته و در نهایت تست ‌ها و سنجش های لازم را در حضور کارفرما به انجام می‌ رساند و سپس عملیات انشعاب‌ گیری گرم هات تپ را در اسرع وقت و بدون بروز ایراد فنی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام خواهد داد. بر حسب نوع توافق ممکن است ترجیح بر آن باشد که بخشی از فرایند ها توسط کارفرما و بخشی ار ان نیز بر عهده تیم حرفه ای و نیروی انسانی انجام شوند. برای مثال تست فشار، تست نشتی و … فرایند هایی هستند که معمولا کارفرما ترجیخ می دهد ان ها را بر عهده‌ خود بگذارد تا عملیات دقیق تر با بازدهی بالا تر را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

شرکت پیشگام صنعت ابزار در انجام عملیات هات تپ خطوط لوله و مخازن به جلب رضایت کامل کار فرما متعهد بوده و به همین دلیل تعامل و همکاری مستمر و مداوم، و اعتماد متقابل را شرط پیشبرد صحیح عملیات به حساب می‌ آورند. انجام عملیات هات تپ در سایز های متفاوتی امکان پذیر است از جمله ان ها باید به سایز ½ اینچ تا ۷۲ اینچ اشاره کرد که با شرایط ذکر شده بخشی از دانش فنی و سوابق کاری شرکت مذکور به حساب می اید. همچنین این مجموعه در تمامی ساعات شبانه ‌روز و در کل روز های هفته آماده دریافت و قبول سفارشات مشتریان عزیز و ارائه خدمات هات تپ خطوط لوله و مخازن به کار فرمایان محترم می‌ باشد.


ارسال دیدگاه